אני יושב ומנסה לנגן אקורדים מורכבים. למה יש אקורדים שנשמעים טוב ויש אקורדים שנשמעים לא טוב?
ננסה להבין משהו מהותי בבניית מצלול אקורד שישמע טוב.
ניסיתם פעם לנגן אקורד Cmaj7 בהיפוך אחר?
מה קיבלתם?
אז הנה שני מצלולים של אותו אקורד. מצלול אחד ישמע נהדר והשני ישמע רע!.
אקורד Cmaj7 שבנוי מהצלילים דו, מי, סול, סי. ישמע טוב. אבל אותו אקורד שבנוי בסדר הזה סי, מי, סול, דו. ישמע רע ולא מוגדר.
שימו לב להבדלים: דו, מי, סול, סי. בין שני הצלילים המודגשים יש מרווח של ספטימה גדולה.
סי, מי, סול, דו. בין שני הצלילי המודגשים יש מרווח של נונה קטנה.
אותם צלילים אבל בארגון שונה שגורמים לאקורד להשמע טוב או רע.
חשבו על דוגמאות נוספות לאקורדים שיש בניהם צלילים של ספטימה קטנה והחליפו לנונה קטנה ותראו מה יקרה?
לדוגמאות שלי: לחצו כאן
שלכם אחי'ה